November 12, 2015

♥ Last year being a teenager.



Harini 09 Nov 2015. Dah 7 hari birthday aku yg ke-19 dah lepas *masih takboleh move on* sebab.. weh? my last birthday being in a teen age kut? My mom said, tahun depan adik dah 20, dah takboleh ngade ngade. Kena berdikari, kena fikir tanggungjawab dah sikit sikit. K mak K. Takpe aku still ade sebulan lebih untuk ngade ngade kehkeh. So wish aku untuk birthday kali ni dah tercapai satu. Thanks untuk sapa yang join, korg mmg ohsem lah! ada lagi one more wish yang perlu aku tunaikan. Takpe slow slow. :p so aku dah balik dari vacation yg boleh tahan hambar. Aku taknak cerita pasai vacation tu. ok. bye.

Jadi, semalam setelah aku sedar aku nak masuk 20 dah, aku pun terfikir what to do before im turning 20. Hahaha. nak cipta memory untuk life aku in teen age. Takde la nnt cucu aku bosan, nenek dorg takde cerita best best nak ceritakan. lol? ok meh aku list sini apa yg aku nk buat sebelum bulan 11 tahun depan. Muehehe. 


1. Sleep under the stars for one night. 
Ha okay, more like camping la ni? whether in jungle or beach. I prefer beach!!! wuhuuuuu tapi...mcm ermmm sikit nak buat bc well you know, negara kita ni mcm erm boleh tetiba EH HUJAN. oh ok. Takpe aku akan try jugak buat! 

2. Learn to play a song from instrument : guitar
Okay yang ni dah lama aku nak. dari aku tingkatan 3 tak silap aku duk wish for natang ni. Tapi tak tercapai bc i've no guitar. and selama 19 tahun hidup ni aku takpernah ade kawan yang ade guitar and pro on it. lol hmm s4d lyf3.

3. Write a letter for myself.
Okay this is the best. Aku nak list apa kelebihan aku kekurangan aku and the moment that aku tak nak lupa selama im being a teenager. Sebab otak aku ni hmm short term memory. Tambah tambah nanti dah tua. hahaha And i'll send it to future. Aku guna web ni. Futureme. I'll set this letter to be email to me on my 40th birthday. Aku harap sangat web will stayed and not being closed until that time came. Kalau tak menangis tak berketepian.

4. Join a flashmob.
ntah aku rasa nak join. sebab macam best je aku tngok youtube flashmob from fans for their idol. Hahaha Tapi malangnya aku tak reti menari. hahaha takpa try Hana try! Dulu ada aku nk join dah, flashmob for one direction kat klcc. Tapi date aku nk pi KL dengan date flashmob tu tak sama. T_T sedih gila. Tarikh aku nk pi kl tu late sehari ke dua hari ntah dari tarikh flash mob tu. k.

5. Knit something by myself
ok this one. Aku nk belajar mengait. and make a jumper for my baby in future. Kehkeh and ni nampak mcm susah. aku extend this one till my age 21. HAHAHAHAHA ok bye.

6. Play with snow.
i mean the real snow, bukan snow yg kt genting ke i-city ke. haha and i bet everyone ada wish mcm ni kan? Hahaha ni pun nampak gaya yg ni pun kena extend gak ni. sebab snow bulan 10 or 11 or 12. and.. mcm susah sikit je nk ke luar negara. kehkeh smpai umur 25 or 26? Hahahaha

7. Learn to cook.
Cake - pass. Lasagna - pass kut. spaghetti - pass..kut. hahaha nak belajar masak. tapi malas. hmm. takpe. nanti aku rajinkan diri aku masak. Bukan yg masakan susah susah, i mean belajar masak makanan yg boleh diterima tekak org and bila org mkn tu.. dia rasa nak lagi. haaaa gitu. Masakan yg basic pun ok ah, kari ke tomyam ke. Janji sedap! weeeeeeeeee 

8. 5movies in a day.
In cinema. I need a freaking whole day for doing this. I dont care. Nak buat jugak!!! Hehehehe

9. Have as many as much DIY terrarium.
Yeay, terrarium is the cutest thing that i've seen. Im a nature-lover person. Omg, taktau la nak kata macam mana kalau nature tu sendiri ada dalam bilik tersusun cantik ja. Weeeeeee.

and i'll post an entry about it when aku dah berjaya buat each one of this!!! Sorry ah mak, tokleh lagi nak fikir seriously pasai tanggungjawab. kehkeh lepas bulan 11 tahun depan adik fikir ye :p sebelum tu adik nak have fun dulu~~~ okay bye. ;)

5 comments:

  1. hahaha best gila wishlist! :> Sama lahh teringin nak rasa salji huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaaan... tapi haritu masuk yg dekat genting. kluar kluar je habis badan merah merah! Rupanya allergic! hahahahaha T_T mungkin allergic kepada salji buatan *berharap*

      Delete
  2. omg sepp :(
    this is going to be the last year with teen in it ugh :(((((

    ReplyDelete
  3. dear hana, thank u for making my wishlist bertambah!
    yahuw!!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha sama samaa ^^ Moh le bersama sama tunaikan wishlist kitaa :p

      Delete

No harsh word. Thank you! x